دانشگاه‌های انگلیس و آمریکا با هواوی قطع رابطه می‌کنند

ایرنا به نقل از یک روزنامه چینی نوشت: محافل علمی و آموزشی و شماری از دانشگاه های آمریکا و انگلستان در حال کاهش و قطع ارتباطات خود با شرکت مخابراتی هواوی چین دومین سازنده بزرگ تلفن های هوشمند دنیا هستند.

روزنامه 'اس سی' هنگ کنگ روز جمعه گزارش کرد: فشارهای آمریکا و پیمان اخیر آزادی اطلاع رسانی انگلستان باعث شده است تا شماری از محافل آموزشی دو کشور حاضر نباشند با هواوی چین همکاری کنند.

آکادمیسین ها و همچنین برخی از دانشگاه های دو کشور اعلام کرده اند که حاضر نشده اند اعطای سرمایه از شرکت چینی را بپذیرند و در امور داخلی خود دیگر ارتباطی با این شرکت نخواهند داشت.

از طرف دیگر شماری از محققان در انگلستان از بابت این اتفاقات ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند که برخی از فعالیت های آنها به دلیل کاهش ارتباط با هواوی چین مختل خواهد شد اما واشنگتن اعلام کرده است به فشارهایش علیه شرکت چینی ادامه خواهد داد.

پیمان آزادی اطلاع رسانی در انگلستان باعث شده است تا شماری از دانشگاه های این کشور با نظرداشت مسایل امنیتی ارتباطات با هواوی را متوقف کنند.

در همین حال برخی از دولتمردان انگلستان به دانشگاه ها برای همکاری آنها با هواوی هشدار داده اند و گفته اند باید مراقب کمک های مالی این شرکت چینی باشند.

آمریکا و استرالیا و چند کشور غربی دیگر همکاری با هواوی برای پیشبرد طرح اینترنت پرسرعت نسل پنجم را متوقف کرده اند اما انگلستان هنوز به طور قطعی در این باره تصمیم گیری نکرده است چین هم اعلام کرده است این شرکت هرگز در فعالیت های جاسوسی علیه دیگر کشورها مشارکت نداشته است.

دانشگاه های پریسنتون و استانفورد آمریکا و دانشگاه آکسفورد انگلیس از جمله محافل آموزشی و علمی هستند که می گویند حاضر به قبول کمک های مالی برای امور تحقیقاتی از طرف هواوی نشده اند.

منبع خبرآنلاین

صفحات پر بازدید:

نمونه کارهای سئو و بهینه سازی وب سایت

طراحی وب سایت

واقعیت افزوده

 بهینه سازی وب سایت

کارت ویزیت هوشمند

همایش ازدواج

 نمایشگر جیبی

فناوری ar

نمونه کارهای طراحی وب سایت