با مشکل نفروختن اپل در چین، مدیران به فکر عرضه آیفون با تخفیف افتادند، اما ظاهراً این استراتژی نیز فایدهای نداشته و مشکلات اپل بدتر هم شده است.
به گزارش خبرآنلاین، اپل بهسختی در آمریکا گوشیهای تخفیفدار عرضه میکند، اما اخیراً به دلیل کاهش فروش در چین چنین تصمیمی گرفت و گوشیهای 2017 و 2018 خود را ارزانتر از معمول فروخت.
این تصمیم هرچند باعث افزایش فروش از 11 تا 30 ژانویه در چین شد اما به گفته تحلیلگران مشکل اپل حلنشده و همچنان با فروش پایین مواجه است.
موسسه Rosenblatt Securities پیشبینی کرده است اپل از ژانویه تا مارس بین 38 تا 39 میلیون گوشی بفروشد و به دنبال آن در آوریل تا ژوئن نیز 33 تا 34 میلیون فروش کند که این ارقام کمتر از پیشبینیهای قبلی است.
البته مشکل کاهش عرضه تنها یقه اپل را نگرفته و با توجه به کاهش تقاضا در چین و سایر بازارها، عرضه سامسونگ نیز در بازارهای جهانی کمتر از قبل شده است.
بههرحال همچنان قیمت آیفون بالاتر از حد معمول بوده و فرصت را به رقبایی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و ... داده است تا بازار چین را با گوشیهای پرقدرت و ارزانقیمت خود اشباع کنند.
اپل در این راستا سعی کرده است تا بهسوی بازار هدف دیگر یعنی هند برود تا مارجین خود را بالا ببرد.
منبع خبرآنلاین
صفحات پر بازدید: